پرسش‌های متداول پایانه فروش

پرسش‌های متداول پایانه فروش

  • برای دریافت گزارش ریز تراکنش‌های دستگاه کارت‌خوان چه باید کرد؟
    به بخش پورتال پذیرندگان به آدرسhttp://172.17.15.16/default.aspx  مراجعه کنید. در این پرتال پذیرنده می‌تواند گزارش ریزتراکنش‌ها شامل خرید، شارژ و مانده‌گیری را برای هر بازه زمانی مشاهده نماید.

 

  • آیا امکان انتقال وجه از طریق پایانه فروشگاهی وجود دارد؟
    خیر.

 

  • به منظور درخواست پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت‌خوان) به طور امانی،چه باید کرد؟
    کلیه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد سایان کارت نسبت به درخواست پایانه فروشگاهی اقدام کنند.

 

  • برای خرید دستگاه کارت‌خوان چه باید کرد؟
    مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

 

  • فاصله زمانی مابین ثبت درخواست پایانه فروشگاهی و نصب پایانه در محل فروشگاه، چه مدت است؟
    دستگاه طی ۷ روز کاری نصب می‌شود.

 

  • آیا قبوض جرائم رانندگی از طریق پایانه فروشگاهی شرکت سایان کارت قابل پرداخت است؟
    بله

 

  • زمان تسویه تراکنش‌های پذیرندگان پایانه فروشگاهی توسط شاپرک چگونه است؟
    طبق اعلام بانک مرکزی تراکنش‌های انجام شده بر روی پایانه‌های فروش به شرح زیر تسویه و واریز می‌شود:
    انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک به صورت تجمیع مبالغ تراکنش‌های روز قبل برای هر شبا صورت می‌پذیرد.
    در روزهای غیر تعطیل رسمی انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۳:۴۵ بامداد پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود.
    در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۱۵:۴۵ پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود. ضمناً ریزتراکنش‌های پایانه‌های فروش شاپرک در ساعت ۱۷:۰۰ در اختیار بانک‌های پذیرنده قرار می‌گیرد.

 

  • چگونه می‌توان شماره حساب متصل به دستگاه کارت‌خوان را تغییر داد؟
    با مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد شرکت سایان کارت

 

  • مدت زمان انتظار به منظور تغییر شماره حساب متصل به پایانه فروشگاهی پس از ارسال فرم چه مدت است؟
    ۷۲ ساعت کاری پس از وصول فرم تغیر شماره حساب (به غیر از ایام تعطیل)

 

  • اگر حساب بانکی متصل به پایانه فروشگاهی غیر فعال شده باشد (مسدود و …) و پذیرنده بدون اطلاع از این موضوع، بر روی پایانه فروشگاهی تراکنش خرید انجام دهد، مبالغ خرید وی به چه حسابی واریز می‌شود و برای رفع این مشکل چه می‌بایست کرد؟
  • در این شرایط بانک مرکزی مبالغ مورد اشاره را بلوکه نموده و از واریز آن به حساب غیرفعال جلوگیری می‌کند، در این صورت پذیرنده می‌بایست شماره حساب فعال و جدیدی را به منظور اتصال به پایانه فروشگاهی معرفی کند، مبالغ بلوکه شده ۷۲ ساعت پس از ثبت و اتصال شماره حساب جدید، واریز می‌شود.

 

  • در صورت پرداخت قبوض خدماتی از طریق پایانه فروشگاهی سایان کارت و بروز مغایرت چه اقدامی می‌بایست انجام داد؟
    در صورتیکه پس از ۴۸ ساعت قبض شما پرداخت نشده است با مرکز تماس سایان کارت با شماره 23762376-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

  • چه مدارک و شرایطی جهت درخواست دستگاه کارت‌خوان لازم است؟
    برای پذیرندگان حقیقی: اصل شناسنامه وکارت ملی صاحب حساب، اجاره نامه و یا سند معتبر، جوازکسب ، یکی از قبوض مربوط به محلی که قرار است دستگاه کارت‌خوان در آن نصب شود.

 

  • آیا امکان تغییر نام و شماره تماس درج شده بر روی رسید خرید وجود دارد؟

بله ، مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

 

  • آیا امکان تغییر در آدرس و محل استفاده دستگاه وجود دارد؟

بله، مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *