پایانه فروش :

پرسش‌های متداول پایانه فروش

• برای دریافت گزارش ریز تراکنش‌های دستگاه کارت‌خوان چه باید کرد؟

به بخش پورتال پذیرندگان به آدرس http://172.17.15.16/default.aspx  مراجعه کنید. در این پرتال پذیرنده می‌تواند گزارش ریزتراکنش‌ها شامل خرید، شارژ و مانده‌گیری را برای هر بازه زمانی مشاهده نماید.

• آیا امکان انتقال وجه از طریق پایانه فروشگاهی وجود دارد؟

خیر.

• به منظور درخواست پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت‌خوان) به طور امانی،چه باید کرد؟

کلیه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد سایان کارت نسبت به درخواست پایانه فروشگاهی اقدام کنند.

• برای خرید دستگاه کارت‌خوان چه باید کرد؟

مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

• فاصله زمانی مابین ثبت درخواست پایانه فروشگاهی و نصب پایانه در محل فروشگاه، چه مدت است؟

دستگاه طی ۷ روز کاری نصب می‌شود.

• آیا قبوض جرائم رانندگی از طریق پایانه فروشگاهی شرکت سایان کارت قابل پرداخت است؟

بله

• زمان تسویه تراکنش‌های پذیرندگان پایانه فروشگاهی توسط شاپرک چگونه است؟

طبق اعلام بانک مرکزی تراکنش‌های انجام شده بر روی پایانه‌های فروش به شرح زیر تسویه و واریز می‌شود:

انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک به صورت تجمیع مبالغ تراکنش‌های روز قبل برای هر شبا صورت می‌پذیرد.

در روزهای غیر تعطیل رسمی انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۳:۴۵ بامداد پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود.

در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۱۵:۴۵ پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود. ضمناً ریزتراکنش‌های پایانه‌های فروش شاپرک در ساعت ۱۷:۰۰ در اختیار بانک‌های پذیرنده قرار می‌گیرد.

• چگونه می‌توان شماره حساب متصل به دستگاه کارت‌خوان را تغییر داد؟

با مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد شرکت سایان کارت

• مدت زمان انتظار به منظور تغییر شماره حساب متصل به پایانه فروشگاهی پس از ارسال فرم چه مدت است؟

۷۲ ساعت کاری پس از وصول فرم تغیر شماره حساب (به غیر از ایام تعطیل)

• اگر حساب بانکی متصل به پایانه فروشگاهی غیر فعال شده باشد (مسدود و …) و پذیرنده بدون اطلاع از این موضوع، بر روی پایانه فروشگاهی تراکنش خرید انجام دهد، مبالغ خرید وی به چه حسابی واریز می‌شود و برای رفع این مشکل چه می‌بایست کرد؟

در این شرایط بانک مرکزی مبالغ مورد اشاره را بلوکه نموده و از واریز آن به حساب غیرفعال جلوگیری می‌کند، در این صورت پذیرنده می‌بایست شماره حساب فعال و جدیدی را به منظور اتصال به پایانه فروشگاهی معرفی کند، مبالغ بلوکه شده ۷۲ ساعت پس از ثبت و اتصال شماره حساب جدید، واریز می‌شود.

• در صورت پرداخت قبوض خدماتی از طریق پایانه فروشگاهی سایان کارت و بروز مغایرت چه اقدامی می‌بایست انجام داد؟

در صورتیکه پس از ۴۸ ساعت قبض شما پرداخت نشده است با مرکز تماس سایان کارت با شماره 23762376-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

• چه مدارک و شرایطی جهت درخواست دستگاه کارت‌خوان لازم است؟

برای پذیرندگان حقیقی:  اصل شناسنامه وکارت ملی صاحب حساب، اجاره نامه و یا سند معتبر، جوازکسب ، یکی از قبوض مربوط به محلی که قرار است دستگاه کارت‌خوان در آن نصب شود.

• آیا امکان تغییر نام و شماره تماس درج شده بر روی رسید خرید وجود دارد؟

بله ، مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

• آیا امکان تغییر در آدرس و محل استفاده دستگاه وجود دارد؟

بله، مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

پرسش‌های متداول درگاه پرداخت اینترنتی

  • برای دریافت گزارش ریز تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی چه باید کرد؟

به بخش پورتال پذیرندگان به آدرس http://172.17.15.16/default.aspx مراجعه کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار شما قرار گرفته می‌توانید گزارش ریزتراکنش‌ها شامل خرید، شارژ و مانده‌گیری را برای هر بازه زمانی مشاهده کنید.

  • زمان تسویه تراکنش‌های پذیرندگان پایانه فروشگاهی توسط شاپرک چگونه است؟

طبق اعلام بانک مرکزی تراکنش‌های انجام شده بر روی درگاه پرداخت اینترنتی به شرح زیر تسویه و واریز می‌شود:

  • انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک به صورت تجمیع مبالغ تراکنش‌های روز قبل برای هر شبا صورت می‌پذیرد.

در روزهای غیر تعطیل رسمی انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۳:۴۵ بامداد پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود.

در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل، صرفا یک بار در روز و در سیکل ساعت ۱۵:۴۵ پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال می‌شود. ضمناً ریزتراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک در ساعت ۱۷:۰۰ در اختیار بانک‌های پذیرنده قرار می‌گیرد.

  • سرویس پرداخت اینترنتی بر روی صفحه فروش وب سایت پذیرنده پس از طی چه مدت زمانی فعال خواهد شد؟

بعد از دریافت نسخه کاغذی و الکترونیکی کامل مدارک و پس از تایید توسط مدیریت کسب و کار اینترنتی و در صورت عدم وجود مشکل در شبکه شاپرک حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری سرویس مورد نظر فعال خواهد شد.

  • وب سایت متقاضی پذیرندگان اینترنتی می‌بایست از چه شرایطی برخوردار باشد؟

• دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی معتبر از وزارت بازرگانی

• متعهد بودن سایت به رعایت و اجرای کلیه قوانین تجارت الکترونیک کشور و مقررات عمومی و الزامات این حوضه از سوی بانک مرکزی، شاپرک و شرکت سایان کارت

• اطلاع رسانی کامل، صحیح و دقیق در رابطه با پشتیبانی سایت و امکان ثبت و رسیدگی به شکایات

  • در ازای هر تراکنش چند درصد کارمزد کسر خواهد شد و سقف تراکنش چه مبلغی خواهد بود؟

به ازای تراکنش کارمزد کسر نمی‌شود و سقف هر تراکنش ۵۰ میلیون تومان است.

  • آیا در خرید اینترنتی سقف مبلغ برای خرید روزانه وجود دارد؟

خیر، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  • آیا امکان خرید اینترنتی از طریق کارت همه بانک‌ها توسط بازدیدکنندگان (مشتریان) سایت، وجود دارد؟

در حال حاضر کارت کلیه بانک‌های عضو شبکه شتاب که از رمز اینترنتی (رمز دوم)، تاریخ انقضاء معتبر و کد CVV2 برخوردار باشند قابلیت خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سایان کارت را خواهند داشت. شایان ذکر است محدودیت عدم امکان خرید اینترنتی برای سایر کارت‌های بانکی عضو شتاب، ناشی از مسدود بودن سرویس خرید اینترنتی کارت‌ها از جانب بانک صادرکننده کارت است.

  • منظور از IP سرور فروش چیست؟

IP سرور فروش نوعی از IP است که ارائه دهنده سرویس میزبانی (هاستینگ) در اختیار پذیرنده یا دارنده سایت میگذارد. جهت تایید تراکنشهای اینترنتی دارنده سایت تنها از طریق IP اعلامی مجاز به تایید تراکنش است.

  • در صورت تغییر آدرس IP سرور وب سایت فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟

در صورتیکه آدرس IP سرور تغییر کند، لازم است طی نامه‌ای در سربرگ شرکت یا موسسه با موضوع درخواست تغییرIP ، آدرس IP جدید و شماره پذیرندگی اعلام و نامه مذکور ممهور به مهر شرکت و امضاء مدیران/صاحبان امضاء (هیئت مدیره) شرکت شده و به شماره فاکس شرکت سایان کارت به شماره …………..-۰۲۱ و یا به صورت فیزیکی برای شرکت ارسال شود.

پرسش‌های متداول پرداخت یاری

• آیا شرکت سایان کارت ارائه دهنده خدمات پرداخت یاری می باشد؟

بله

• برای درخواست پرداخت یاری چه کاری باید انجام داد؟

مرکز تماس 23762376-021 پاسخگوی شما پذیرنده گرامی است.

پرسش‌های متداول کارت‌خوان موبایلی

  • آیا شرکت سایان کارت ارائه دهنده خدمات m-POS (کارت‌خوان موبایلی) است؟

در حال حاضر ، خیر

پرسش‌های متداول کد دستوری

  • برای استفاده از خدمات USSDسایان کارت ، چه کدی را باید شماره‌گیری کرد؟

#…….*

  • آیا همه می‌توانند برای ارائه خدمات/محصولات خود سرویس USSD درخواست کنند؟

بلی تمام افراد حقیقی و حقوقی به شرط تایید پروپزال خود می‌توانند درخواست سرویس USSD کنند.

  • سر شماره و زیر کد چیست؟

سرشماره به شماره اصلی سرویس همانند …….. گفته می‌شود که به صورت #……* شماره‌گیری می‌شود و شماره زیر مجموعه در واقع زیر کد سر شماره اصلی است، همانند عدد ۴۰ در شماره #….*……..* که شماره ….. زیرشماره سرشماره …….. است.

  • آیا ارائه سرویس USSD مستلزم هزینه است؟

خیر

  • آیا منوهای موجود در سرویس اختصاصی و قابل تغییر است؟

بلی منو های سرویس USSD (چه سر شماره و چه زیر کد) با هماهنگی قبلی قابل تغییر است.

  • مراحل درخواست سرویس USSD به چه صورت می‌باشد؟

• تهیه پروپزال کامل شامل توضیحات سرویس، مخاطب، عملکرد، نیازمندی‌ها، سناریو منو، پلان تجاری و درآمدزایی

• تهیه اسکن مدارک شخص حقیقی/حقوقی

• نامه درخواست با سربرگ رسمی

• ارجاع به کارشناس جهت بررسی کلی و اعلام نظریه نهایی

• دریافت مدارک به صورت فیزیکی

• امضای تعهدنامه

• ارائه سرویس

در پروپزال چه مواردی باید درج گردد؟

• شرح سرویس

• مخاطبین سرویس

• شرح و سناریوی منوی USSD به صورت کامل

• سایر توضیحات مرتبط

تعداد کاراکترهای منو سرویس USSD چه میزان است؟

  • حداکثر کاراکترها هر منوی USSD 140 کاراکتر انگلیسی و ۷۰ کاراکتر فارسی است.
  • سقف هر تراکنش در سرویس USSD چه مبلغی است؟

سقف مبلغ هر تراکنش ۲۰۰ هزار تومان است.