شرکت سایان کارت در سال 1379 تاسیس و با هدف ارائه خدمات پرداخت به گروه سایپا، فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نموده .در شهریور 1384 موفق به اخذ مجوز به عنوان موسسه ارائه دهنده خدمات پرداخت P.S.P (Payment Services Provider) از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید و از آن تاریخ تاکنون با استفاده از سیستم های نرم‏افزاری و سخت افزاری ویژه در راستای پیاده سازی روشهای تبادل پول الکترونیکی، اقدام به صدور انواع کارتهای هوشمند و نصب دستگاههای پایانه فروش P.O.S در مراکز فروش کالا و خدمات نموده است. در سال 91 و با تاسیس شرکت شاپرک از سوی بانک مرکزی، شرکت سایان کارت مجدداً از سوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک مورد بررسی قرار گرفت و موفق به دریافت مجوز فعالیت از شرکت مذکور به عنوان یکی از 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت گردید.

  • انتقال سهام این شرکت در سال 1392 از گروه سایپا به بانک قوامین
  • سایان کارت به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده ی خدمات پرداخت، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 از شرکت TUV NORD از سال 1384 همکاری خود را با بانک های عضو شتاب آغاز نموده و پس از عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با راه اندازی شبکه نمایندگی خود در 31 استان به همراه 3 منطقه آزاد (کیش ، قشم ، چابهار) اقدام به انعقاد قرارداد با دو بانک کشاورزی و صنعت و معدن نمود.
  • اجرای روشهای استاندارد جهت انجام فعالیت های شرکت منجر به اخذ گواهی اهتمام در مسیر تعالی در سال 1386 از مرکز مطالعات برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا گردید،
  • شرکت سایان کارت در سال 89 موفق به دریافت گواهی رتبه بندی و احراز صلاحیت از شورای عالی انفورماتیک گردید که پس از آن همه ساله موفق به تمدید مجوز مذکور شد و در حال حاضر این شرکت دارای رتبه «یک» در تولید و ارائه دستگاههای جانبی، رتبه«دو» در تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، رتبه «یک» در ارائه خدمات پشتیبانی، رتبه «یک» در سیستم های ویژه، رتبه و همچنین رتبه «دو» در مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.